Üzemeltető: Blogger.

Fanfiction ajánló

by - 22:51



 Bevallom, nem olvasok olyan nagy mennyiségben fanfictionoket, mint mondjuk egy átlag olvasó a facebook csoportban, de úgy éreztem, meg kell osztanom veletek azt a viszonylag rövidke listát, amin szerepelnek azok a történetek, melyek sokszor okoztak örömöt, adtak némi löketet, vagy éppen ösztönöztek az írásra, esetleg ledöbbentettek, vagy csak egy jó kis "esti meseként" szolgáltak egy-egy pillanatban! Remélem tudok nektek valami újat ajánlani!
FIGYELEM! Ha az említett írók közül akármelyikünknek is problémája van azzal, hogy a történetét megemlítettem/reklámoztam, az szóljon, és rögtön kiveszem a listából!

1. - Because Of You (By: Letty)


Páros: TaoRis
Mellékpárosok: BaekYeol, TaoHun, HunHan, XiuChen, XiuHan, SuLay, KaiSoo, SeKai... És még sorolhatnám, mert Letty nem bírt nyugton maradni xD
Állapot: Befejezett (főszál), a mellékszál még fut


 Azt hiszem a legtöbbeteknek nem kell bemutatnom ezt a történetet, ugyanis - nagy valószínűséggel - ez a leghíresebb TaoRis fanficition, amit szerény kis hazánkban alkottak! ^^ De, ha valaki mégsem ismerné eme nagyon kis husi történetet, akkor hadd beszéljek róla egy keveset.
 Maga az alapkoncepció nem olyan halálosan bonyolult - nincs atomrobbanás, meg semmi - ez egy egyszerű iskolai történet, de még milyen jó, bakker! Két szemszögből van megírva - amely folyamatosan, leginkább fejezetenként váltakozik - így mind a kettő főszereplő nézőpontjából is láthatjuk az eseményeket. Néha, egy-egy mellékszereplő háttértörténetét és jelenlegi szemszögét is megismerhetjük, ezért van az, hogy ilyen erősek a mellékpárosok, és sok esetben, sokkal izgalmasabbak és érdekesebbek a főpárosnál. (Legalábbis én gyakran éreztem ezt, amikor olvastam).

 Miről szól a történet? 

 Nos, ahogy én látom/láttam, van itt nekünk egy maximalista, szexuálisan és szociálisan tapasztalatlan kamaszunk, akinek családi háttere rémesebb, mint amit a Kék Fényben leadni tudnak - Ez itt Tao.
 És van egy kedves, helyes, magában viszonylag biztos, szeretetteljes (nem mellesleg totális alfahím szexisten) seménk, aki új diákként érkezik a gimnáziumba, ahol Taoval is megismerkedik. (Illetve... Na jó, nem spoilerezek).
 Emellett a mellékszereplők nagyon szerethetőek, empatikusak, és segítőkészek, sok esetben pedig baromi viccesek, és meghatóak, főleg, ami a hátterüket illeti.

 Miért szeretem ezt a történetet?

 Igazából erre nem tudnék egyenes és egyértelmű választ adni. Ez volt életem legelső fanficije, amit olvastam, és mondanom sem kell, hatalmas hatással volt rám. Azt hiszem, pont most van egy éve, hogy elkezdtem olvasni, és így jobban belegondolva elég sok dolgot köszönhetek a BOY-nak. Valószínűleg, ha nem kezdem el olvasni, nem kapok motiválást arra, hogy én is írni kezdjek, és talán sosem születik meg a KrisHun, a NamJinKook vagy éppen a sok BaekYeol történet közül a leghosszabb :D Ha nem kezdek el írni, nem ismerek meg olyan sok hihetetlen cuki embert, és még elég sok minden nem történik meg velem valószínűleg. Furcsa abba belegondolni, hogy mindent egy fanfictionnek köszönhetek, de így van, hogyha jobban visszapörgetem az eseményeket. Szóval tessék csak nagyon hálásnak lenni Letty asszonyságnak, akinek személyét - legnagyobb örömömre - a barátomnak tudhatom! ^^ Szóval asszony, ha ezt olvasod, tudd, hogy nagyon szeretlek, és nagyon köszönöm! Amellett, hogy a történet beszippantott, magával ragadott és egyszer még meg is könnyeztetett, sok löketet is adott, ami fontos nekem! Szóval nem érdekelnek a szóismétlések, a helyenkénti elgépelések vagy a túl sok romantika, mert a BOY számomra úgy jó, ahogy van!







2. - A Pokol Angyala (By: Katus)


Páros: NamJin
Mellékpárosok: JiKook, VHope, Suga + OC, 
Állapot: Befejezetlen


 Ehhez a történethez már nem fűz annyi érzelmi szál - ha fogalmazhatok így -, mint az előzőhöz, de ezt a ficit is nagyon szeretem (magam sem tudom miért), annak ellenére, hogy jelenleg egy kicsit le vagyok maradva az olvasásával, és sosem kommenteltem hozzá. Bár valószínűleg ez is egy ismertebb BTS fanfiction - ha nem a legismertebb -, de ha akadna valaki, aki nem ismerné, akkor tájékoztatom az alapokról!
 Nos a történet alapja itt is az iskola, ám egy idő után teljesen elrugaszkodik a sulitól, és szinte már nem is vagyunk ott, ami egyáltalán nem baj, mert a történet rém izgalmas. Drámától kezdve, romantikán és maffián keresztül egészen halálig minden van ebben, amit az ember akarhat egy sztoritól. Megfogalmazásában nem olyan bonyolult - hála Istennek! Tudjátok, hogy mennyire nem szeretem az elvontul átadott üzeneteket, talán épp ezért kedvelem ezt a történetet, nem tudom. - nagyon élvezhető, és műfajában szerintem jó is. Itt is több szemszögből olvashatunk, csak úgy mint Letty történetének esetében, így szintén kapunk egy képet a mellékszereplőkről is, akiknek sztorija szintén sokszor izgalmasabb, mint maga a főszál. (Bár ez ennél a ficinél annyira nem releváns :D ).

Miről szól a történet?

 Ahogy észrevettem, itt is van egy lelkileg és testileg egyaránt terrorizált, barátokkal nem rendelkező, erős lelkületű kamaszfiú, akitől lelépett az anyja, az apja meghalt, a mostohája pedig úgy bánik vele, mint a ronggyal, mégis tele van szeretettel és megbocsátással - Ő lenne Jin.
 Aztán itt van egy erős jellemű, határozott, férfias kiállású, kissé talán erőszakos, nagyon ragaszkodó és segítőkész - egyben baromi makacs - fiú, aki támasza akar lenni Jinnek, és mindent tudni akar róla, hogy segíthessen neki, és megvédhesse - Ez itt NamJoon!
 Nos, a mellékszereplők tábora látványosan semékre és ukékra bontódik, amivel nekem személy szerint nincs sok gondom, csak ők mind valamiben nagyon hasonlóak, amik hosszútávon talán monotonnak és unalmasnak tűnhet, de engem nem zavart. (Ez csupán figyelmeztetés).

Miért szeretem ezt a történetet? 

 Tényleg nem tudnám megmondani. Változatos: hol romantikus, hol vicces, hol nevettem, hol szívem szerint sírtam volna, emellett több komoly témát is boncolgat, ami itt elsősorban a testisértés és a becsületsértés, illetve annak fokozatai. Érdekes erről olvasni, pluszban itt sosem laposodik a cselekmény, ami egy újabb piros pontot szült nálam!





3. - The Beast (Fordította: 치엔)


Páros: JongKey
Mellékpáros: 2Min (?)
Állapot: Befejezetlen


 A legtöbb JongKey shipper gondolom ismeri a The Beast (A Bestia) című híres angol nyelvű fanfiction-t, amely talán az egyik legismertebb a JongKey ficik között, mert még az olyan amúgy nem JongKey shipperek is képesek a történet hatása alá kerülni, mint amilyen is vagyok/voltam. Az eredeti fanfictiont nem olvastam, mert nem igazán szeretek angolul olvasni, annak ellenére, hogy tudok. A külföldi író amúgy Cruor Corvus, aki a pokolian kreatív és tehetséges emberek táborát erősíti, akire féltékeny vagyok. Mégis - legyen akármennyire fantasztikus ez a lány - a fordítás engem jobban megfogott és ez  치엔 érdeme, akinek ezt a remek fordítást köszönhetjük. 
 A történet alapkoncepciója a vámpírteóriákra és azoknak megcáfolására épül, ami egy zseniális történetet szül. E/3-ban íródott, tehát a karakterek gondolataiba nem nyerünk, vagy éppen nem olyan formában nyerünk betekintést, mint mondjuk egy E/1-es történetnél. Ettől függetlenül, baromi élvezetes olvasni ezt a művet, mivel drámai, humoros, sok esetben pedig nagyon aranyos!

Miről szól a történet?

 Akad itt egy Látó: Kim Kibum - Igazi díva, akaratos, határozott személyiség, rémes gyerekkorral, és vámpírokhoz ritkán társuló gondolatokkal.
 Van egy Vezetőnk: Lee JinKi - Felelősségteljes, nemesi származású, intelligens, hatalmas hatalommal rendelkező, melegszívű, ugyanakkor kemény férfi.
 Ne felejtsük ki a Harcost: Choi Minho - Hideg jellemű, távolságtartó férfi, aki mindig követi hyungja utasításait, és sodrából csupán Kim Kibum tudja kihozni, viszont ő rendszeresen.
 Van egy Hibridünk: Lee Taemin - Játékos, szeretni való, hihetetlenül édes és jó képességekkel megáldott, sok eseteben gyerekes ifjú, aki úgy ragaszkodik Kibumhoz, mintha az édesanyja lenne, úgy tiszteli és szereti JinKi-t, mint egy idősebb fivért, és úgy retteg Minhotól, mintha a férfi maga lenne az ördög.
 És ne felejtsük ki a Bestiát sem: Kim JongHyun - Nincsenek adatok róla...

Miért szeretem a történetet? 

  Mert fantasztikusan van kitalálva, mert hihetetlenül szerethetőek a karakterek, mert csodálatos a fordítás, mert király a hangulata, mert remekül van benne minden szál elhelyezve, mert baromi cukik benne a párosok és mert tökéletesen van megírva az egész és úgy általánosságban... EZ A FICI TÖKÉLETES, ÉS NAGYON KÖSZÖNÖM EZT A MAKULÁTLAN FORDÍTÁST!


Jelen tudásom szerint a fordító letörölte a blogját, szóval csak angolul érhető el a történet




4. - Handwritten Past (By: Ziluolan Xiao)


 Nos, erről a blogról nem tudok olyan szépen tematikusan beszélni, mint az előzőekről, mivel ez az oldal nem csupán egy hosszabb történettel foglalkozik, hanem inkább OS-ek fordításával illetve kreálásával. Sokszor mondtam már, hogy nem szeretek angolul olvasni, és ennek csupán azaz oka, hogy magyarul számomra sokkal kifejezőbbek a szavak, viszont gyakran a magyar stílustól hánynom kell, ezért imádom annyira ezt az oldalt. És hogy pontosan miért? Mindjárt kifejtem.

Miért szeretem ezt a blogot?

 Az író ez esetben egy rendkívül tehetséges fordító, akinek írásai során nem fedezek fel semmiféle magyartalan kifejezést, minden rendkívül gördülékeny és letisztult nála, amiért piros pont jár. Emellett, mind a fordításoknál, mind a saját történeteinél inkább a külföldi, angol stílust vélem felfedezni, amit személy szerint imádok, szóval ilyen téren sincsen gond. Ziluolan amúgy rengeteg párossal fordít és ír, ami csak még színesebbé és változatosabbá teszi az ő blogját, és talán ezért is szeretem ennyire. Egyik UB-mel, Krissel is rendszeresen fordít, amiért nagyon hálás vagyok neki, mivel minden egyes alkotás, amit kiad a kezei közül, egyszerűen tökéletes!





5. - Shadows of the Past (By: Letty)

Páros: SeKaiBaek
Mellékpáros: SuChen
Állapot: Befejezetlen

 Lettyvel kezdtünk, vele is zárjuk a kis listámat. Aki a BOY-t olvasta, és ezt nem, az rögtön verje fejbe magát, mert ez még azon is túltesz, legalábbis ami az én véleményemet illeti. 
 Személy szerint ezt a történetet sokkal jobban kedvelem, mint a BOY-t, mivel ez objektíven nézve is sokkal jobb. Itt egy szemszögből van a történet, aminek nagyon örülök, mert alapjáraton nem szeretem, ha folyamatosan váltogatják a nézőpontokat. Emellett, a főszereplősrác - Sehun - sokkalta férfiasabb és pasisabb (nem, nálam ez a kettő nem ugyanazt jelenti), mint mondjuk amilyen Tao volt a BOY-ban. A SOTP-ban jobban el tudom hinni, hogy tényleg egy fiú nézőpontjából olvasok, mint a Because Of You-nál. Sehun jelleme szerintem nagyon királyra sikeredett, amiért egy hatalmas piros pontot küldök az asszonynak, ez úton is!

Miről szól a történet?

 Nos, van itt nekünk egy flegma, fanfiction író Oh Sehununk, aki csesz a tanulásra, nem érdekli az egyetem, és elsősorban, megfeledkezett arról, hogy állítólag együtt járt egy sráccal.
 Aztán van itt egy Byun Baekhyun is, aki azt hajtogatja folyton, hogy ő és Sehun bizony együtt voltak, viszont ezt senki nem akarja elhinni neki, tekintve az akaratos, és sok esetben tolakodó jellemére, amit személy szerint én nagyon kedvelek!
 És itt van egy Kai fiatalemberünk is, aki fotósként dolgozik, és nem mellesleg az elején nagyon bunkó volt Sehunnal, de később már nagyon sok mindenben a fiú segítségére lesz!

Miért szeretem ezt a történetet?

 Mert az alapkoncepciója egyszerűen fantasztikusul, überfasza! Izgalmas, érdekes, baromi mozgalmas, lendületes az egész, nem érzem laposnak vagy unalmasnak, annak ellenére, hogy Letty állítása szerint sok az átvezető fejezet. És ami a legjobb az egészben; senki sem tudja a legvégén Sehun kit választ, nem csak azért, mert hát édeshármas/szerelmi háromszög, hanem mert ez a kis szexi pösze gyerek, végig heteronak állítja magát, és ebből az elvéből egyszerűen nem akar alább venni! 





 Nos, ennyi lett volna az én kis listám, ami a jövőben természetesen bővülhet! Írjátok meg nekem, mennyire ismertétek meg ezeket a történeteket, mennyire értetek velem egyet, illetve nektek mi a kedvenc fanficitiek, amit nyugodt szívvel ajánlotok bárkinek! ^^ Remélhetőleg legközelebb egy OS-sel jövök, addig is legyetek jók! ^^



You May Also Like

5 megjegyzés

  1. Szia :)
    Bevallom egyik cím sem ismerős, a BOY-t csekkoltam és hogy őszinte legyek szégyellem magam amiért nem ismertem eddig. Még nem végeztem vele, de egyszerűen imádom :) sajnos az egyik legnagyobb hibám a kíváncsiságom, úgyhogy minden könyvet/ficit úgy kezdek hogy elolvasom az első három fejezetet, aztán meg a végét, és ha szomorú akkor nem bírom tovább olvasni. A másik nagy bűnöm az pedig a happy end "várása ", és mint megtudtam (idő előtt) négy olyan szál is van, amelynek nem éppen hepi a vége, de csak azért is elolvasom mert benne van a két kedvenc párosom, ami viszont hepivel végződik (csekkoltam XD), a Baekyeol és a Sulay (ami a te érdemed, mert a mirackles in the dark óta majdnem minden ilyen ficit átnyálaztam, és egyszerűen Zabálnivalóak).
    Nos ennyi lettem volna, a sok felesleges zagyválásért bocsánatot kérek, de lusta vagyok átírni :/
    A többi sztorira is szakítok időt, hiszen ha szerinted jó, akkor az jó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Na, ilyen is ritkán fordult elő, hogy ezek közül valaki egyiket sem ismerte volna, de örülök, ha valami újat tudtam mutatni. ^^ A BOY - mint már fentebb is említettem - számomra egy korszakalkotó történet, így szerintem mindenkinek ha nem is végig, de bele kellene olvasnia, annak ellenére, hogy Letty-nek vannak ennél jobb történetei. ^3^ (Mint a Shadows of the Past :D). Hát, ez tényleg egy rossz szokásod, mint nekem az, hogy néha csak random beleolvasok annak a könyvnek a közepébe, ami éppen a kezemben van, és mindig elspoilerezek magamnak valamit :D De mindegy, megértelek, az a lényeg, hogy olvasd végig, mert tényleg nagyon cselekmény dús fanfici a BOY ^^
      Ha megfogadod a személyes tanácsomat, akkor a BOY elolvasása után mindenképpen A Bestiát kezdjed el, mert az asdfghjklé *----* Tökéletes!

      Törlés
  2. Szia! Most találtam rá az oldalra A Beastiával kapcsolatban. Mèg nem olvastam egy történetet sem, de szerintem fogok. Amiért írok, az egy kérdés lenne. Megörültem, hogy olvastad A Bestiát. Engem is megfogott. Ami azonban nagyon zavar, hogy eltűnt az oldal? Sehol nem találom, se fb-n, se a bloggeren. Nem tudod, hogy mi lett vele? Tudom, egyik írónak sem eshet jól, ha egy másikról beszélnek neki, de eddig senki nem volt, aki olvasta volna, vagyis nem találtam olyat.

    VálaszTörlés
  3. Esteleg ismered a fordítót vagy felvetted vele a kapcsolatot?
    Sajnálom, hogy csak így beestem, de egyszerűen kétségbeestem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, hogy ilyen későn válaszolok, nem vettem észre hirtelen a kommentedet.
      Igen, olvastam a Bestiát, nagyon szerettem, és fogalmam sincs, hogy a fordító miért törölte le. Azaz elképzelésem, hogy talán zavarta, hogy olyan ritkán tudott részeket hozni, nem volt már rá ideje, de ezenkívül még ezer oka lehet. Nem vettem fel vele külön a kapcsolatot, így én is csak ennyit tudok, illetve ott vannak a feltételezéseim, amiket elmondtam. :(

      Törlés