Üzemeltető: Blogger.

Fanfiction ajánló || #2

by - 12:00


 Nagyon érett bennem már egy újabb ajánló, mert az előző megírása után jutottak eszembe ficik, amiket teljesen nyugodt szívvel merek ajánlani másoknak, de gondoltam, majd legközelebb leírom őket. Itt is vagyunk annál a bizonyos legközelebbnél! Remélem tudok nektek valami újat mondani... ^^

FIGYELEM! Ha az említett írók közül akármelyikünknek is problémája van azzal, hogy a történetét megemlítettem/reklámoztam, az szóljon, és rögtön kiveszem a listából!


(Fordították: Möszí, Nanami)

Páros: BaekYeol
Mellékpáros: KaiSoo
Állapot: Befejezett (6. fejezet)

 Tudom, tudom, mindig ellent mondok önmagamnak, mert próbállak meggyőzni benneteket arról, hogy nem szeretem a BaekYeol-t - ami így is van - ennek ellenére, ez a páros valahogy mindig belecsöppen az életemben, valamilyen úton-módon. DE, ez egy olyan rövidebb BaekYeol fanfiction, amit tényleg érdemes elolvasni, mert nagyon-nagyon jó.
 Az eredeti író nestine, aki az eredeti történetet is írta (logikusan), és aminek a fordítását én most elhoztam hozzátok.  Ez úton is szeretném megdicsérni Möszít és Nanamit, amiért ilyen igényes és élvezhető fordítást hoztak össze, mellőzve minden magyartalan vagy értelmetlen kifejezést.

Miről szól a történet?
 Bevallom, nagyon régen olvastam már ezt a ficit, durván egy éve, hogy a szemem elé került ez a kis angst, de az alapkoncepió nagyjából megvan. A fici hat fejezete hat évet foglal magába, amelyben Chanyeol elmeséli, hogyan ismerte, és hogyan szerette meg BaekHyun-t, plusz a kettejük kapcsolatát mutatja be nagyon szépen és érdekesen a történet. (Pluszban, a mellékszereplők remekül alkalmazkodnak a főszereplők hangulatához, ami még több nevetést, avagy sírást szül olvasás közben).

Miért szeretem ezt a történetet?
 Nos, amikor ezt olvastam, egyáltalán nem voltam jó hangulatban, kifejezetten valami szomorúbb, depresszívebb történetre vágytam, ez pedig tökéletesen kielégítette az igényeimet. Nagyon hamar végeztem vele, azt hiszem egy óra alatt elolvastam az egészet, ami nálam rekord, mert olvasás közben gyakran elkalandozom (igaz ez az írásra is). De ez a fici s annak nyomasztó hangulata, teljesen magába szippantott, és a legvégén elérte a kívánt hatást, ami a tömény sírás és szomorkodás volt.




(By: Alexandra Balogh)

Páros: 2Min
Mellékpáros: JongKey (és még sok minden XD)
Állapot: Befejezett (40 fejezet)

 A SHINee ficik mostanában nagy szerepet játszanak az életemben, ahogy ez a gyöngyszem is, amit még november végén olvastam, hála egy asszonyságomnak, aki már annyit mesélt nekem a ficiről, hogy a végén bele is kezdtem. Eléggé szkeptikus vagyok mostanság minden fanfictionnal kapcsolatban (leszoktam az olvasásukról), így ebbe is nagyon óvatosan kezdtem bele, aztán körülbelül egy hét alatt kivégeztem az egészet. (Ennyit arról, hogy Noel lassan olvas ficiket XD)

Miről szól a történet?
 JongHyun, Key és Minho az iskolai menő gyerekei, mindenkit terrorizálnak, akit csak tudnak: elveszik a kajapénzüket, molesztálják a lányokat, és fenyítésképpen még néha meg is vernek diákokat. Taemin új diákként érkezik az iskolába vidékről, és végzős barátja Onew (akit az együtt töltött vidéki nyarakról ismer), segít neki beilleszkedni, legfőképpen azzal, hogy vigyáz, nehogy a menő srácok közelébe kerüljön. Természetesen ez nem jön össze a fiúnak, és már rögtön az elején Taemin Minho karmai közt köt ki. 

Miért szeretem ezt a történetet?
 Ami azt illeti, ez nem egy Shakespeare mű, nincsenek benne hosszú leírások vagy olyan mélyenszántó gondolatok, amik megváltanák a világot. Ha ez könyvben jelent volna meg, tuti azt mondom rá, hogy egy könnyed lányregény, viszont azok között kiemelkedően jó! Gyerekek, ez a fanfici baromi vicces, nagyon szórakoztató és hihetetlenül élvezhető. Nem gondoltam volna, hogy majd egy ilyen stílusú történet fog megfogni, de Alexandra valamit nagyon jól csinált, amikor ezt írta, mert én ennyit még nem röhögtem ficin! Kedvenc szereplőm Kim (igen, ő így csak Kim xD), később Taemin "legjobb barátja", mert olyan beszólásai voltak annak a gyereknek, hogy konkrétan sírtam. Azon meg még nagyobbat röhögtem, amikor a legvégén megtudtam ki is ő pontosan...
 Pluszban, szerintem zseniális ötlet, hogy a legvégén az író összekötötte az iskolai fiktív cselekményt a valósággal! Ha elolvassátok, meg fogjátok érteni mire gondoltam.






3. - Jaj, ne!
(By: Letty & Kirichan)

Páros: BaekChen/ChenBaek
Mellékpár: BaekLay (?)
Állapot: Befejezetlen
Megjegyzés: A blog sajnos jelenleg szünetel

 Pont a napokban jutott eszembe, hogy én ezt a fanfiction-t anno - amikor még rendszeresen frissült -, egyszerűen imádtam. Akkor még új volt nekem a páros, és nagyban az "Olvassunk sok fanfici-t" korszakomat éltem, és az akkoriban átrágott történetek közül, ez mai napig egy személyes kedvencem.

Miről szól a történet?
 BaekHyun és JongDae (Chen) egy kollégiumban élnek, egy egyetemre is járnak, de nem igazán vannak nexusban egymással, és egészen addig a pillanatig le is szarják a másikat, amíg hirtelen testet nem cserélnek (vagy elmét, ez nézőpont kérdése). Eme különös esemény után, kénytelenek jobban megismerni egymást, hogy alkalmazkodni tudjanak a másik életéhez, annak érdekében, hogy erre senki se jöhessen rá.

Miért szeretem ezt a történetet?
 Kell ennél többet mondanom? Lettyt és Kirit is ismerem személyesen, mindkettejüket nagyon bírom, de amikor ebbe belekezdtem, csak Lettyvel voltam nexusban, viszont már akkor is megállapítottam, hogy a két írónak nagyon hasonló a stílusa. Baromi gyakran elfelejtettem, hogy akkor most melyikük írja Chen-t és melyikük BaekHyun-t... Aztán a végén már nem is érdekelt, mert annyira humoros és izgalmas a történet, hogy azt szavakba önteni nem lehet. Éppen ezért sír a lelkem, hogy már nagyon régóta nincsen folytatás...






(By: Alexandra Balogh)

Páros: 2Min
Mellékpáros: JongKey
Állapot: Befejezett (20 fejezet)
Megjegyzés: Ez a fanfiction 2. évada a Coup de Foudre-nak.

 Ide szerintem nem is kell annyira sokat írnom, elvégre releváns, hogy miért kezdtem el olvasni. Mondjuk a második évaddal még szkeptikusabb voltam, mint a legelsővel, mert a CDF számomra teljes egész volt, nem maradtak bennem kérdések, és tökéletesen meg voltam elégedve a befejezésével is. Mégis hajtott a kíváncsiság a folytatásával kapcsolatban, hogy Alexandra vajon miféle történetet tudott még kitalálni az előző után.

Miről szól a történet?
 Eltelik jó néhány év az első évad óta - meg ne kérdezzétek pontosan mennyi, ha jól emlékszem, akkor hat év telt el, mert Taemin már húsz éves, de erre nem vennék mérget -, és a srácok élete látványosan megváltozik, ez pedig kihat a 2Min kapcsolatra is, eléggé rendesen. (Azért nem írok többet, mert nem akarok senkit sem bespoilerezni az első évad végével kapcsolatban).

Miért szeretem ezt a történetet?
 Be kell vallanom, az első évad sokkal jobban tetszett, mint a második, ugyanis ebben Taemin látványosan idegesítőbb, és meglehetősen ellenszenvesebb karakter volt a számomra. DE, pont ezért is tetszett, mivel az ember sokat változik hat év alatt, és máshogy viselkedünk tizennégy évesen, mint húsz évesen, ez pedig remekül van szemléltetve itt. A Taemin-t ért külső hatások megváltoztatták őt, ez pedig Minhonak is feltűnt - aki nem mellesleg, szintén sokat változott -, és ez okozza a bonyodalmat. (Ja, és itt háttérbe szorulnak a mellékpárosok, sokkal kevesebb JongKey jelenet van, mint az első évadban).






 Ennyi lett volna az ajánlóm, és azt hiszem itt ki is merülök azokban a ficikben, amiket olvasok/olvastam. Ha esetleg van olyan történet, amit szívesen ajánlanátok nekem, vagy akárki másnak, akkor azt tényleg nyugodt szívvel mondhatjátok, mostanában úgy sincs semmilyen olvasnivalóm. ≧∇≦



You May Also Like

5 megjegyzés

  1. Szia!
    Most találtam rá a blogodra, és megtaláltam az ajánlót, szóval csak jöttem megköszönni. Nagyon-nagyon örülök, hogy tetszett a történet (mind a két évad), és el sem tudod képzelni, hogy mennyire megtisztelve érzem magam, amiért a blogokat ajánlásra méltónak találtad. Tényleg nagyon köszönöm, és hihetetlenül jól estek ezek a kedves szavak, tényleg, öröm volt olvasni, hogy ilyen jó véleményen vagy a történetről. Még egyszer nagyon köszönöm, a mai napomat hihetetlenül feldobtad :* <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! (Ne haragudj, hogy csak most válaszolok, amikor a véleményt írtad, éppen külföldön voltam, és csak most kerültem gépközelbe).
      Igazán nem kell megköszönnöd, én örülök (és köszönöm), hogy rátaláltál a blogomra :3 Csak magadnak kell köszönnöd, elvégre tényleg nagyon élvezhető történetet hoztál össze, amihez csak gratulálni tudok, mert ennyit én még nem röhögtem ficin :D Szeretném, ha ezt a király történetet többen elolvasnák, ezért is merem bátran ajánlani mindenkinek :D Jaj, nagyon aranyos vagy, tényleg, de nem kell ennyire megköszönnöd :D Elvégre a nehezét mégis te csináltad XD De örülök, ha fel tudtam dobni a napodat ♥♥

      Törlés
  2. imádom a blogodat min egytől egyig igényes és ez oneshot kategóriában tiszteletre méltó csak így tovább :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen ^^ Ez így """tanulás""" közben feldobta a kedvemet ^^

      Törlés
  3. Szia! :)
    Csak nemrég találtam rá a blogodra, - már nem is emlékszem hogyan, de ez most mellékes - és be kell valljam, hihetetlenül tetszik a stílusod. Az elején még kissé szokatlan volt, talán kicsit idegesítő is, de most már rájöttem, hogy ez így sokkal élvezhetőbb és jobb, mint az eddigiek, amiket olvastam. Igen, hajlamos vagyok néha napján hamar ítélkezni ismeretek hiányában. Nem olvastam még tőled sokat, mivel nem igazán volt erre még időm, de szeretnék és fogok is, mert úgy érzem, megéri.
    Öhm... igazából, tudom, hogy ez 2-3 hónap híján lassan 1 éves bejegyzés lesz, de mivel írtad, hogy, ha tudunk, ajálnjunk neked ficit/ficiket. Momentán egyről tudok, mert csak nem rég kezdtem el olvasni BTS-es történeteket, de szerintem tetszeni fog.
    btsyouaremydeath.blogspot.hu
    Jelenleg is fut ez a történet. Vannak benne vicces jelenetek, beszólások, és az író stílusa is érdekes, de magában a történet izgalmas, és bár még nem jutottam olyan sokáig, nekem már most tetszik. :) a párosítás SugaKook.
    Ha ismered és azóta olvastad már, akkor bocsánat.

    Mel xx

    VálaszTörlés